הילולת ה"אור החיים": היערכות לקליטת רבבות מתפללים בהר הזיתים

בנצי לייזרוביץ No Comments on הילולת ה"אור החיים": היערכות לקליטת רבבות מתפללים בהר הזיתים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משטרת ירושלים השלימה את היערכותה להילולת "האור החיים" הקדוש שיחול במוצ"ש ליל טו' תמוז ובמהלך יום ראשון.

בישיבת היערכות אחרונה שנערכה היום בלשכת התנועה של מחוז י-ם השתתפו: קציני את"ן י-ם, יוסי דייטש מ"מ ראה"ע, ישראל ורטהיימר עוזרו של ח"כ מאיר פרוש ומי שאחראי לתאום ההילולה מול המשטרה, בן ציון קופרשטוק, נציג חברת אגד וכתב קול חי בנצי ליזרוביץ.

בפגישה הועלו מספר נושאים ובהם אבטחת המתפללים בציון, דרכי ההגעה להילולה ועוד. הנוכחים ציינו כי הצפי הוא להגעתם של 80,000 איש במהלך יום ההילולה. שוטרים רבים בסיוע שוטרי מג"ב יאבטחו את הבאים למקום וכם יתפרסו במעטפת הר הזיתים ובדרכים למקום.

חברת אגד תעמיד שרות מיוחד להילולה כדלהלן: במוצ"ש החל מהשעה 21:30 ועד חצות להר הזיתים וחזור מהר הזיתים מהשעה 22:30 ועד 02:00. ביום ראשון: החל מהשעה 09:45 בבוקר ועד 19:00 בערב וחזור מהר הזיתים עד השעה 21:00. כעת פועל יוסי דייטש מול משרד התחבורה להאריך את שעת החזרה עד 22:30 ביום א' מוצאי ההילולה. כל מערך ההסעות של אגד ייצאו מתחנת האבן ברחוב שמואל הנביא ליד סדיגורא ויתבצע איסוף בתחנות קו 3 שבדרך.

במשטרה הדגישו ומדגישים כל העת לא תותר מעבר לכלי רכב פרטיים בכל שעות ההילולה למקום. קציני אגף התנועה מבקשים מהציבור להגיע למקום בתח"צ בלבד. בשעות הלחץ המשטרה תחסום תנועת כלי רכב כבר מצומת רוקפלר והמעבר יינתן רק לתח"צ. ציר דרך יריחו הסמוך לבית העלמין ייחסם מצאת השבת עד לשעות הלילה המאוחרות של יום ראשון.

ביום ראשון בשעות הערב סמוך לשקיעה יגיע למקום ראש ישיבת אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז עם מאות מתלמידיו ויקיימו במקום תפילות מיוחדות. גם מרחבי הארץ צפויים להגיע עשרות אוטובוסים ובמשטרה נערכים לשנע את האוטובוסים בביטחה.

בשל מזג האויר החם בימים האחרונים נקרא הציבור להרבות בשתיה בפרט כשמגיעים למקום ושוהים בשמש.

ר' בן ציון קופרשטוק ממארגני ההילולה דאג לכניסות נפרדות לגברים ונשים, הצללה גדולה במקום, תאורה מיוחדת לליל ההילולה לטובת הציבור, משאית עם שתיה קרה במשך כל שעות ההילולה ועוד.

כאמור, במשטרה מבקשים באמצעות קול חי להעביר מסר לציבור: לא להגיע ברכבים פרטיים! נהיה נוקשים בענין, אומר קצין התנועה.

מ"מ ראה"ע יוסי דייטש קרא לציבור להגיע להילולה ולהתפלל במקום הזה של האור החיים הקדוש שהרבה ישועות יש במקום זה.



0 תגובות